vrijdag 31 januari 2014

chocolade merenguewolkjes

                               merengues  ("schum van scheetnen" zoals wij vroeger zegden.  
merengues

lekker om zo te eten of met ijscrème 
dit wilde ik wel eens zelf maken
in vele recepten heb je alleen eigeel nodig
dus nu gooide ik het wit niet weg
maar gebruikte  het om merengues te maken

heb ze eens naturel gewoon gemaakt
maar deze keer met chocolade


wat heb je nodig
  • 3 eiwitten
  • 150 gr fijne suiker
  • 14O gr chocolade (heb fondant van callebout gebruikt)
voorbereidingen 
  • verwarm de oven voor op 90°
  • smelt de choclade au bain-marie
maken 
  • klop de eiwitten stijf, als ze bijna stijf zijn, voeg dan de suiker lepel voor lepel bij
  • schep de chocalde erononder, een paar keer doorscheppen met een lepel
  • vorm met een lepel wolkjes op de bakplaat
  • zet ze in de oven (de deur laat ik op een kiertje openstaan)
  • ze waren na ongeveer 2 uur klaar, naar mijn goesting

ik bewaar de merengues in een blikken doos

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten