zaterdag 22 februari 2014

aardbeienconfituur met basilicum (zonder suiker)



daarstraks confituur gemaakt

het liefst eet ik frambozen confituur
maar ons Tara wilde  er van aardbeien

ik heb het geprobeerd zonder suiker
heb 'tagatesse' gebruikt
en ook enkele blaadjes basilicum toegevoegd 



ik heb 5 potjes gemaakt 


bij gebrek aan verse  neem ik diepvriesaardbeien, (1kg), het sap van 1 sinaasappel (80ml), 100gr tagatesse en 1,5 zakje pecplus


  • mijn aardbeien wat laten  ontdooien op een zacht vuurtje samen  met het sinaasappelsap en de tagatesse
  • als de aardbeien bijna ontdooid zijn, het vuur wat hoger zetten en 3 minuutjes laten koken
  • ik heb het dan fijngestampt met de pureestamper
  • de pecplus erbij gedaan, en nog een minuutje laten koken
  • de potjes  gevuld tot van boven, deksel erop en omgedraaid
  • nu zijn ze aan het opstijven in  de frigo
ik heb natuurlijk al geproefd, met een sandwich dat ik daar juist heb gebakken
de smaak zit goed, iets speciaals, maar lekker
nu nog afwachten of de confituur ook genoeg zal dikken

???? ZAL ONS TARA HET WEL LUSTEN ???









'tagatesse' is een suikervervanger, 
 ik kende dat niet,
 het is de eerste keer dat ik het gebruik
gewoon te koop in de supermarkt, 
bij de suiker of bij de dieetprodukten







EN ONS TARA WIL ZE DUS NIET OPETEN
EN OOK AL NIET PROEVEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten